9 Ara 2010




Galatasaray'ın bağımsız taraftar grubu utrAslan, 2001 yılından bu yana Türkiye'de ve dünyada isminden oldukça söz ettirdi. Gerek yaptığı koreografilerle, gerekse sosyal ve kültürel anlamda göstermiş olduğu birçok duyarlı davranışlarla.
Kurulduğu günden bu yana, bağımsız taraftar grubu olarak adlandırılan ultrAslan'da son zamanlarda tribünlerde reklam ve sponsor destekleri gözden kaçmıyor. Benim dikkatimi ilk olarak Metin Oktay'ın ölüm yıl dönümünde kale arkasında açılan parçalı forma üzerindeki Türk Telekom reklamı olmuştu. Bir ikincisi, Beşiktaş maçında yukarıdaki dev pankartlarda karşımıza çıktı. Kurgu, düşünce harika denilecek derecede, söz yok. Yakında ayrılık var yaslı Ali Sami Yen'e. Fakat bu reklamlara gerek var mı? İşin ekonomik boyutunu düşünürsek elbette zor bunun gibi büyük pankartları ve koreografileri yapmak. Ama daha önce çok daha büyük ve meşakkatli işlerin üstesinden gelen ultrAslan, bundan sonra da sponsorsuz, reklamsız yapabilir.
Ne yazık ki, kapitalizm artık futbolun da içerisinde. Büyük bir endüstri haline gelen futbolda şimdi sanırım sıra taraftar gruplarına geldi. Umarım ultrAslan ve Türkiye'deki bütün taraftar grupları kendilerini bu hızla ilerleyen mikroptan koruyabilirler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder